среда, 3 февраля 2016 г.

Інтегрований урок з природи та математики у 1-му класі (за мотивами казки «Червона Шапочка» на новий лад.)

«Добро, як сонце гріє»
Інтегрований урок з природи та математики у 1-му класі
(за мотивами казки «Червона Шапочка» на новий лад.)

______ В.В Оніщенко, старший учитель, КЗ «СЗШ№4» м.Орджонікідзе, Дніпропетровська обл..

Мета: формувати соціально позитивні стереотипи поведінки, цілісне сприйняття світу, розуміння ролі математики у пізнанні дійсності готовності до розпізнання проблем, які розв’язуються із застосуванням математичних методів; розвивати розумові здібності учнів, пізнавальну активність та самостійність; виховувати соціально активну особистість, яка здатна мислити, бережливо ставитися до людей і самого себе; підвищувати рівень навчальної мотивації засобами педагогічної казки.
Обладнання: картки з завданнями, цитрусові, рецепт, пігулки, лікарські рослини, піктограми настрою, декорація «Яблунька з завданнями», декорація «Ліс», декорація «Будинок бабусі Червоної Шапочки», музичний супровід: пісня «В гостях у казки» сл. Ю.Кіма та муз. В. Дашкевича; пісня «Шляхом добра» сл. Ю.Ентіна та муз. М. Мінкова.
Хід уроку
І. Організаційна частина
(звучить пісня «У гостях у казки», діти танцюють)
Учитель:
-        Діти, у нас сьогодні незвичайний урок математики.
-        Погляньте навкруги. Як ви вважаєте.
наш урок буде схожим на казку? (Так)
-        Тож, хто готовий відправитися в казку плесніть у долоні.
-        Спочатку краса, а потім сила (діти об'єднавшись в 3 групи займають місця за партами у вигляді квіткових галявин).
II. Психологічна хвилина
Учитель:
-        На частини не ділиться Сонце променисте,
І вічну Землю не можна поділити
Проте, іскорку щастя промінчика золотистого
Ти можеш, ти в змозі друзям подарувати.
- Я посміхнусь вам, а ви посміхнетесь мені.
- А що може посмішка? В чому її сила?(орієнтовні відповіді: може зігріти душу своїм теплом, покращити настрій...).
-        А гарний настрій допоможе справитися з будь-яким завданням, як ви гадаєте?(відповіді дітей)
- Я прийшла до вас з гарним настроєм тому, що всіх вас люблю і хочу навчити вас багато чому.
-А який у вас настрій?
- Притисніть піктограми настрою до квітів на своїх галявинах (діти прикріпляють піктограми настрою до квітів).
- Дякую за гарний настрій.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
- У нашого Сонечка теж гарний настрій. А ось чому, ви дізнаєтесь, коли прочитаєте прислів'я написане на промені.
«Добро, як сонце гріє» (читають хором).
Інтерактивна гра «Мікрофон»
- А що ж таке добро? Яких людей називають добрими?(орієнтовні відповіді: людей, які допомагають слабким, людям похилого віку, вміють втішити, не залишать друга в біді).
- Чому добру людину називають сонечком?(Орієнтовні відповіді: вона зігріє всіх навкруги своїм лагідним серцем).
- Сьогодні ми будемо навчатися, як стати сонечками для своїх близьких та друзів.
- Діти,  пам'ятайте, що гарні добрі слова завжди приємні, але важливо їх підкріпляти гарними та добрими вчинками, доброму всюди добре.
Руханка
Учитель:
- Ми відправляємося до чарівного світу. Коли дзвоник продзвенить три рази необхідно: два рази тупнути лівою ногою, три рази плеснути в долоні над головою, повернутись вправо, повернутись вліво. Вимовити: «раз, два, три - в гості, казка прийди!».
IV.Основна частина. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
Учитель:
- А потрапили ми з вами в казку  «Червона Шапочка», тільки на новий лад. То ж, слухайте :
Всі в казковому лісі та на його околицях знали Червону Шапочку та її бабусю. Люди поважали і любили їх, а лісні звірята заходили до них у гості. І, навіть, Сірий Вовк їх любив. Посеред лісу текла річка. На правому березі жила Червона Шапочка, а на лівому - її бабуся.
Дія перша. Зустріч учнів з Червоною Шапочкою.
А ось одного разу бабуся зателефонувала онучці.
Бабуся:
-         Добрий день, Червона Шапочка. Я захворіла, у мене болить горло, кашель і висока температура.
Червона Шапочка:
-         Бабусю, я спішу до тебе на допомогу. Скоро буду. Я допоможу тобі видужати, не впадай в розпач.
-         Друзі, допоможіть мені зібратися до бабусі.
           Учитель:
-         Допоможемо? (Так).
•  Робота в групах
Завдання за картками.
Учитель нагадує правила роботи у групі: уважно читайте завдання; працюйте тихо; будьте активними.
Тільки так ви зможете допомогти Червоній Шапочці.
А часу у вас зовсім обмаль (5 хв.), бо Червона Шапочка поспішає.
1 група - згідно з рецептом купіть ліки;
2 група – допоможіть придбати  цитрусові;
3 група – побудуйте новий міст через річку за схемою.
Учитель:
-         Тим часом, Червона Шапочка вирішила зібрати лікарські рослини для лікувального чаю бабусі.
Очікувані результати (Червона Шапочка вибирає картки з лікарськими рослинами: ромашка, шипшина, подорожник, калина, горобина, малина, суниця, та називає їх)
Учитель:
- Червона Шапочка, діти вже готові тобі допомогти.
Червона Шапочка:
-        Дуже добре. Дякую за допомогу.
Учитель:
- Завдання читає командир І групи:

Картка №1
Прочитайте рецепт. Згідно з рецептом
виберіть ліки в потрібній        кількості.
- Флюкольду - 2 шт.
- Парацетамолу - стільки ж, скільки Флюкольда.
- А Мукалтину на 1 пластинку більше ніж Парацетамолу.

(Відповіді учнів)
Учитель:
- Правильно. Ось, візьми Червона Шапочка ліки для бабусі.
Червона Шапочка:
- Дякую вам, друзі ( кладе ліки в кошик).
-        Учитель:
-        Завдання читає командир II групи:

Картка 2
Ви зможете придбати цитрусові, якщо за допомогою їх муляжів поясните, на які два числа можна розкласти число 6

 







(Відповіді учнів)
Учитель:
- Червона Шапочка, твоє прохання виконане.
Червона Шапочка:
-        Дякую вам, друзі.(кладе цитрусові в кошик)
Учитель:
-        Завдання читає командир III групи:
Картка №3
 



-        Назвіть зображені фігури.
-        Яких фігур більше всього?
-        Яких – порівну?
-        З геометричних фігур побудуйте новий міст через річку за схемою.
 




-        Яка фігура зайва? Чому?

(Відповіді учнів)
Учитель:
- Правильно побудували.
Червона Шапочка:
- Дякую вам, друзі. Тепер я зможу сміло вирушити в дорогу.
- Ходімо зі мною.
Дія друга. Зустріч учнів з Яблунькою.
Учитель:
- Ось, і пішли діти. Довго чи, коротко чи, йшли, і тут на дорозі їм
зустрілася Яблунька з наливними яблуками. Підійшли вони до Яблуньки, спробували зірвати яблуко для бабусі, а Яблунька і каже.
Яблунька:
- Цілющу силу мої яблука будуть мати тоді, коли ви виконаєте мої завдання (дає яблуко і каже):
1. Розташуйте цифри в порядку збільшення чисел
Подпись: 1Подпись: 5Подпись: 6Подпись: 4Подпись: 3Подпись: 2                                    
(Відповіді дітей)
2. Порівняйте числа
Подпись: 6Подпись: 3                        
(Відповіді дітей)
3. Вставте число. Які числа підходять?Подпись:  
       <6

 
(Відповіді дітей)
4. Я задумала число додала 2 і отримала 6. Яке число я задумала? Доведіть?
Подпись: ?+2=6
(Відповіді дітей)
Яблунька:
- Їжте мої наливні яблучка, набирайтеся сил.
Діти:
- Дякуємо тобі , Яблунько.( кладуть яблучка в кошик)
Дія третя. Зустріч Червоної Шапочки з Бабусею.
Учитель:
- Ось і прийшла Червона Шапочка до бабусі. Смикнула двері за мотузку, вони і відчинилися.
(Діалог Червоної Шапочки та Бабусі).
Червона Шапочка:
- Добрий день моя люба, дорогенька, мила бабуся. А ось і я з ліками та вітамінами.
Бабуся:
- Ой, а як же це ти встигла так швидко все це зібрати?
Червона Шапочка:
- А мені друзі допомогли.
Бабуся:
-        Ось, бачиш, внученько, не даремно кажуть, що добра людина надійніша за кам'яний міст.
-        Дякую тобі, Червона Шапочко, стало мені краще, але не тільки від ліків, а й від твоїх добрих, лагідних слів.
-        Бо добрі слова кращі, ніж цукерки та мед.
Дидактична гра «Букет компліментів»
Учитель:
- Діти, а ви знаєте чарівні слова. Давайте зберемо букет із добрих слів для бабусі.
(Діти говорять компліменти і дарують квіти)
Червона Шапочка:
-Бабусю, не хворійте, будьте завжди здорові.
Бабуся:
- Від ваших слів моє серце (дістає велике паперове серце прикрашене квітами) розквітло, на душі так легко стало і радісно, хвороба відступила.
- Велике спасибі вам, дітки, за турботу та допомогу.
VIПідсумок уроку
Дидактична гра «Чарівне люстерко»

Учитель:
-        Дiти як    ви вважаєте чи були ви сьогодні добрими.
(Відповіді дітей)
-        Підійдіть до чарівного люстерка. Подивіться на себе.
-        У доброї  людини очi випромінюють добро і сяють, як зірки.
-        А своїми добрими вчинками людина допомагає, заспокоює, притягує до себе. Таку людину цінують і поважають.
Зворотній зв'язок
            Учитель:
-        А що відчуває ваше серце? Чи сподобалося йому бути добрим?
-        за допомогою піктограм з «чарівної скриньки» заповніть своє  паперове сердечко.

    



Очікування
Учитель:
 - Я бачу що у кожного з                                              вас добре сердечко і ви зумієте бути сонечками   для своїх рідних і друзів.
V. Рефлексія.
     Учитель:
-        Діти, чи сподобалось вам творити добро?(Відповіді дітей)
-        Який шлях ви оберете  в житті ?(Відповіді дітей)
Інсценування пісні «Шляхом добра» сл. Ю.Ентіна та муз. М. Мінкова.
(текст пісні)
"Шляхом добра"
І куплет
Запитай у життя суворого
Яким іти шляхом?
Куди по світу білому
Попрямувати з ранку?
Приспів
Іти за сонцем слідом
Хоч  шлях цей невідомий
Йди, мій друг, завжди йди 2р.
Шляхом добра.
ІІ куплет
Залиш свої турботи
Падіння і зльоти
Не забувай, доля тебе                               
Веде не як сестра
Але якщо з товаришем погано
Не сподівайся на диво                             
Йди, мій друг, завжди йди                                       
Шляхом добра.
Учитель:
-        Діти, ви усі найулюбленіші сонечка і залишайтеся ж такими.
(діти отримують медалі - сонечка)
 Учитель:
-        Спасибі вам за приємне спілкування.











Література
1.     Програма середньої загальноосвітньої школи (1-4 класи). -К. : Початкова школа,2012р

2.     Богданович М.В., Лишенко Г.Г. Математика : підручник для 1 класу,- К, : «Генеза», 2012р
3.     Беженова М.А. Весела математика,- К. :СТАЛКЕД, 2008р.
4.     Математична логіка 1 клас, «Основа» 2004р.
5.    Беденко М.В., Математика це справді цікаво, - К. : «Богдан» 2010р.


Комментариев нет:

Отправить комментарий