«Добро, як сонце гріє»
Інтегрований урок з природи та
математики у 1-му класі
(за мотивами казки «Червона
Шапочка» на новий лад.)
______ В.В Оніщенко, старший учитель, КЗ «СЗШ№4»
м.Орджонікідзе, Дніпропетровська обл..
Мета: формувати соціально позитивні стереотипи поведінки,
цілісне сприйняття світу, розуміння ролі математики у пізнанні дійсності готовності
до розпізнання проблем, які розв’язуються із застосуванням математичних
методів; розвивати розумові здібності учнів, пізнавальну активність та самостійність;
виховувати соціально активну особистість, яка здатна мислити, бережливо ставитися
до людей і самого себе; підвищувати рівень навчальної мотивації засобами
педагогічної казки.
Обладнання: картки з завданнями, цитрусові, рецепт, пігулки, лікарські
рослини, піктограми настрою, декорація «Яблунька з завданнями», декорація
«Ліс», декорація «Будинок бабусі Червоної Шапочки», музичний супровід: пісня «В
гостях у казки» сл. Ю.Кіма та муз. В. Дашкевича; пісня «Шляхом добра» сл.
Ю.Ентіна та муз. М. Мінкова.
Хід
уроку
І. Організаційна частина
(звучить
пісня «У гостях у казки», діти танцюють)
Учитель:
-
Діти,
у нас сьогодні незвичайний урок математики.
-
Погляньте
навкруги. Як ви вважаєте.
наш урок буде схожим на казку? (Так)
-
Тож,
хто готовий відправитися в казку плесніть у долоні.
-
Спочатку
краса, а потім сила (діти об'єднавшись в 3 групи займають місця за
партами у вигляді квіткових галявин).
II.
Психологічна хвилина
Учитель:
-
На
частини не ділиться Сонце променисте,
І вічну Землю не можна поділити
Проте, іскорку щастя промінчика золотистого
Ти можеш, ти в змозі друзям подарувати.
- Я посміхнусь вам, а ви посміхнетесь мені.
- А що може посмішка? В чому її сила?(орієнтовні
відповіді: може зігріти душу своїм теплом, покращити настрій...).
-
А
гарний настрій допоможе справитися з будь-яким завданням, як ви гадаєте?(відповіді
дітей)
- Я прийшла до вас з гарним настроєм тому, що всіх
вас люблю і хочу навчити вас багато чому.
-А який у вас настрій?
- Притисніть піктограми настрою до квітів на своїх
галявинах (діти прикріпляють піктограми настрою до квітів).
- Дякую за гарний настрій.
ІІІ Мотивація
навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
- У нашого Сонечка теж гарний настрій. А ось чому,
ви дізнаєтесь, коли прочитаєте прислів'я написане на промені.
«Добро, як сонце гріє» (читають хором).
Інтерактивна
гра «Мікрофон»
- А що ж таке добро? Яких людей називають добрими?(орієнтовні
відповіді: людей, які допомагають слабким, людям похилого віку, вміють втішити,
не залишать друга в біді).
- Чому добру людину називають сонечком?(Орієнтовні
відповіді: вона зігріє всіх навкруги своїм лагідним серцем).
- Сьогодні ми будемо навчатися, як стати сонечками
для своїх близьких та друзів.
- Діти,
пам'ятайте, що гарні добрі слова завжди приємні, але важливо їх підкріпляти
гарними та добрими вчинками, доброму всюди добре.
Руханка
Учитель:
- Ми відправляємося до чарівного світу. Коли дзвоник продзвенить три рази
необхідно: два рази тупнути лівою
ногою, три рази плеснути в долоні над головою, повернутись вправо, повернутись
вліво. Вимовити: «раз, два, три - в гості, казка прийди!».
IV.Основна
частина. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
Учитель:
- А потрапили ми з вами в казку «Червона Шапочка», тільки на новий лад. То ж,
слухайте :
Всі в казковому лісі та на його околицях знали
Червону Шапочку та її бабусю. Люди поважали і любили їх, а лісні звірята
заходили до них у гості. І, навіть, Сірий Вовк їх любив. Посеред лісу текла
річка. На правому березі жила Червона Шапочка, а на лівому - її бабуся.
Дія перша. Зустріч учнів з Червоною Шапочкою.
А ось одного разу бабуся зателефонувала онучці.
Бабуся:
- Добрий
день, Червона Шапочка. Я захворіла, у мене болить горло, кашель і висока
температура.
Червона Шапочка:
- Бабусю,
я спішу до тебе на допомогу. Скоро буду. Я допоможу тобі видужати, не впадай в
розпач.
- Друзі,
допоможіть мені зібратися до бабусі.
Учитель:
Учитель:
- Допоможемо?
(Так).
• Робота в групах
Завдання
за картками.
Учитель нагадує правила роботи у групі: уважно
читайте завдання; працюйте тихо; будьте активними.
Тільки так ви зможете допомогти Червоній Шапочці.
А часу у вас зовсім обмаль (5 хв.), бо Червона
Шапочка поспішає.
1 група - згідно з рецептом купіть ліки;
2 група – допоможіть придбати цитрусові;
3 група – побудуйте новий міст через річку за
схемою.
Учитель:
- Тим
часом, Червона Шапочка вирішила зібрати лікарські рослини для лікувального чаю
бабусі.
Очікувані
результати (Червона Шапочка
вибирає картки з лікарськими рослинами: ромашка, шипшина, подорожник, калина,
горобина, малина, суниця, та називає їх)
Учитель:
- Червона Шапочка, діти вже готові тобі допомогти.
Червона Шапочка:
-
Дуже
добре. Дякую за допомогу.
Учитель:
- Завдання читає командир І групи:
Картка №1
Прочитайте
рецепт. Згідно з рецептом
виберіть
ліки в потрібній кількості.
-
Флюкольду - 2 шт.
-
Парацетамолу - стільки ж, скільки Флюкольда.
-
А Мукалтину на 1 пластинку більше ніж Парацетамолу.
|
(Відповіді
учнів)
Учитель:
- Правильно. Ось, візьми Червона Шапочка ліки для
бабусі.
Червона Шапочка:
- Дякую вам, друзі ( кладе ліки в кошик).
-
Учитель:
-
Завдання
читає командир II групи:
Картка 2
Ви зможете придбати цитрусові, якщо за
допомогою їх муляжів поясните, на які два числа можна розкласти число 6
|
(Відповіді
учнів)
Учитель:
- Червона Шапочка, твоє прохання виконане.
Червона Шапочка:
-
Дякую
вам, друзі.(кладе цитрусові в кошик)
Учитель:
-
Завдання
читає командир III групи:
Картка
№3
-
Назвіть
зображені фігури.
-
Яких
фігур більше всього?
-
Яких
– порівну?
-
З
геометричних фігур побудуйте новий міст через річку за схемою.
-
Яка
фігура зайва? Чому?
|
(Відповіді
учнів)
Учитель:
- Правильно побудували.
Червона Шапочка:
- Дякую вам, друзі. Тепер я зможу сміло вирушити в
дорогу.
- Ходімо зі мною.
Дія друга. Зустріч учнів з Яблунькою.
Учитель:
- Ось, і пішли діти. Довго чи, коротко чи, йшли, і
тут на дорозі їм
зустрілася Яблунька з наливними яблуками. Підійшли вони до Яблуньки, спробували зірвати яблуко для бабусі, а Яблунька і каже.
зустрілася Яблунька з наливними яблуками. Підійшли вони до Яблуньки, спробували зірвати яблуко для бабусі, а Яблунька і каже.
Яблунька:
- Цілющу силу мої яблука будуть мати тоді, коли ви
виконаєте мої завдання (дає яблуко і каже):
1. Розташуйте цифри в порядку збільшення чисел
(Відповіді
дітей)
2. Порівняйте числа
(Відповіді
дітей)
3. Вставте число. Які числа підходять?
|
(Відповіді
дітей)
4. Я задумала число додала 2 і отримала 6. Яке
число я задумала? Доведіть?
(Відповіді
дітей)
Яблунька:
- Їжте мої наливні яблучка, набирайтеся сил.
Діти:
- Дякуємо тобі , Яблунько.(
кладуть яблучка в кошик)
Дія третя. Зустріч Червоної Шапочки з Бабусею.
Учитель:
- Ось і прийшла Червона Шапочка до бабусі. Смикнула
двері за мотузку, вони і відчинилися.
(Діалог
Червоної Шапочки та Бабусі).
Червона Шапочка:
- Добрий день моя люба, дорогенька, мила бабуся. А
ось і я з ліками та вітамінами.
Бабуся:
- Ой, а як же це ти встигла так швидко все це
зібрати?
Червона Шапочка:
- А мені друзі допомогли.
Бабуся:
-
Ось,
бачиш, внученько, не даремно кажуть, що добра людина надійніша за кам'яний
міст.
-
Дякую
тобі, Червона Шапочко, стало мені краще, але не тільки від ліків, а й від твоїх
добрих, лагідних слів.
-
Бо
добрі слова кращі, ніж цукерки та мед.
Дидактична
гра «Букет компліментів»
Учитель:
- Діти, а ви знаєте чарівні слова. Давайте зберемо
букет із добрих слів для бабусі.
(Діти
говорять компліменти і дарують квіти)
Червона Шапочка:
-Бабусю, не хворійте, будьте завжди здорові.
Бабуся:
- Від ваших слів моє серце (дістає
велике паперове серце прикрашене квітами) розквітло, на душі так легко стало і радісно,
хвороба відступила.
- Велике спасибі вам, дітки, за турботу та
допомогу.
VI. Підсумок уроку
Дидактична гра «Чарівне люстерко»
Учитель:
-
Дiти як ви вважаєте чи були ви сьогодні
добрими.
(Відповіді дітей)
-
Підійдіть до чарівного люстерка. Подивіться на себе.
-
У доброї
людини очi випромінюють добро і сяють, як зірки.
-
А своїми добрими вчинками людина допомагає, заспокоює, притягує до себе. Таку людину цінують і поважають.
Зворотній
зв'язок
Учитель:
-
А що відчуває ваше серце? Чи сподобалося йому бути
добрим?
-
за допомогою піктограм з «чарівної скриньки» заповніть своє
паперове сердечко.
Очікування
Учитель:
- Я бачу що у кожного з вас добре сердечко і ви зумієте бути сонечками для своїх рідних і друзів.
V. Рефлексія.
Учитель:
- Я бачу що у кожного з вас добре сердечко і ви зумієте бути сонечками для своїх рідних і друзів.
V. Рефлексія.
Учитель:
-
Діти, чи сподобалось вам творити добро?(Відповіді дітей)
-
Який шлях ви оберете в
житті ?(Відповіді дітей)
Інсценування пісні «Шляхом добра» сл. Ю.Ентіна та муз. М. Мінкова.
(текст пісні)
"Шляхом добра"
І куплет
І куплет
Запитай у життя суворого
Яким іти шляхом?
Куди по світу білому
Попрямувати з ранку?
Приспів
Яким іти шляхом?
Куди по світу білому
Попрямувати з ранку?
Приспів
Іти за сонцем слідом
Хоч шлях цей невідомий
Йди, мій друг, завжди йди 2р.
Шляхом добра.
Хоч шлях цей невідомий
Йди, мій друг, завжди йди 2р.
Шляхом добра.
ІІ куплет
Залиш свої турботи
Падіння і зльоти
Не забувай, доля тебе
Веде не як сестра
Але якщо з товаришем погано
Не сподівайся на диво
Йди, мій друг, завжди йди
Шляхом добра.
Падіння і зльоти
Не забувай, доля тебе
Веде не як сестра
Але якщо з товаришем погано
Не сподівайся на диво
Йди, мій друг, завжди йди
Шляхом добра.
Учитель:
-
Діти, ви усі найулюбленіші
сонечка і залишайтеся ж такими.
(діти отримують медалі - сонечка)
Учитель:
(діти отримують медалі - сонечка)
Учитель:
-
Спасибі вам за приємне
спілкування.
Література
1.
Програма
середньої загальноосвітньої школи (1-4 класи). -К. : Початкова школа,2012р
2.
Богданович
М.В., Лишенко Г.Г. Математика : підручник для 1 класу,- К, : «Генеза», 2012р
3.
Беженова
М.А. Весела математика,- К. :СТАЛКЕД, 2008р.
4.
Математична
логіка 1 клас, «Основа» 2004р.
5.
Беденко
М.В., Математика це справді цікаво, - К. : «Богдан» 2010р.
Комментариев нет:
Отправить комментарий