четверг, 11 февраля 2016 г.

Урок літературного читання 2 клас Тема. "Чарівний горіх" (за А. Свєтовим).

Урок літературного читання
2 клас
Тема. "Чарівний горіх" (за  А. Свєтовим).
Мета : ознайомити учнів з розповіддю "Чарівний горіх" (за А.Свєтовим); розвивати оптимальне читання; збагачувати мову школярів, учити переказувати близько до тексту ;прищеплювати санітарно - гігієнічні навички; розвивати мову учнів.
Обладнання: картки; текст вірша "Що треба для здоров'я" (по кількості учнів).

ХІД УРОКУ

I.               ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. 
·       Психологічне налаштування на роботу
II.            ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1.Детальний переказ оповідання В. Голявкина "Як я під партою сидів".                
2. Складання діалогу по заданій ситуації .
 Робота в парах.
Один з вас - учитель, 
а інший - учень. Продзвенів дзвінок, ви запізнилися на урок. Який діалог міг відбутися між учителем та учнем? Складіть та інсценуйте його.
3. Виразне читання учнями вірша А. Барто "У тата - іспит".
4. Інтерактивна гра "Відкритий мікрофон".
 Робота з прислів'ям.
- Які прислів'я про школу ви підготували до уроку?
Поясніть їх сенс.
- Прочитайте прислів'я. З яким твором вони
співвідносяться?
- Без борошна немає науки.
- Без наук - як без рук.
- Добро того учить, хто слухає.
- За ученого трьох неписьменних дають, 
та й то не беруть.
- Хто не вчений, той безглуздий.
- безграмотний - що сліпий.
- Вчися змолоду, під старість не знатимеш голоду.
III.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Розвиток оптимального читання.

Повправляйтеся в читанні слів : перший раз – повільно
, другий раз - швидко, чітко і виразно.
бор 
               віз             гам         душ              жир
млинець 
      ворог         горб       будинок       жук
барс
              височінь   гість       данина          жар
бинт 
            віл              голий     день             шкода
бант 
            гвинт          герб        двері            жест
блок 
            шкода        вантаж    док               жити
бак 
              онук           бруд        дим              острах
брат 
            звістка        горн        дар               жрець
2.       Дидактична гра "Літери розсипалися".
- Складіть слова з літер, які розсипалися. Який взаємозв'язок між цими словами?
(Картки з літерами прикріплені до дошки.)

Р          А         З       К      Я        Д       А       (Зарядка.)

О         Д         З        В      О        Р       '      Я      (Здоров'я)

3.       Бесіда.
- Як ви хочете вчитися?
- Якою має бути людина, щоб добре вчитися, долати життєві труднощі? (здоровою).
- Від чого залежить здоров'я людини?
4. Створення проблемної ситуації.
- Як ви розумієте вислів "Здоров'я людини залежить від здоров'я її батьків"?
- Як довкілля впливає на наше здоров'я?
5. П'ять хвилин поезії.
Читання учнями підготовлених віршів" Що треба для здоров'я" (З Інтернет - ресурсів).
IV.     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Діти, як ви думаєте, про що піде мова на уроці?
- Ми прочитаємо розповідь А. Свєтова "Чарівний горіх", дізнаємося, що допомогло хлопчикові стати здоровим, витривалим.
V.  ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО   МАТЕРІАЛУ
1.       Робота з підручником.
*        Читання учителем оповідання А.Свєтова "Чарівний горіх".
*        Лексична робота. Робота в групах.
-       Знайдіть в словнику значення слів :
I - група (спартакіада)
II - група (чемпіон).
- Як ви розумієте такі вирази з тексту?
I - група (Життя у мене пішло сторчака).
II - група (Усі хвороби як рукою зніме).
*        Читання учнями оповідання А.Свєтова "Чарівний горіх".
*        Метод "Прес".
- З ким подружився Гена?
- Яким був Гена до зустрічі з дядьком Петром? Чому?
- Що лікар запропонував хлопчикові?
*        Складіть модель взаємозв'язку героїв
                    Модель взаємозв'язку героїв
 


ГОЛОВНИЙ ГЕРОЙ                                            ПОЗИТИВНИЙ ГЕРОЙ
          ГЕНА                                                                        ДЯДЬКО ПЕТРО
-         Чому цей герой позитивний?
-         Доведіть свою думку використовуючи авторську мову.

V.      ФИЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI.     ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.       Коригування запропонованого плану до епізоду "Як дядько Петро лікував Гену".
2.       Переказ епізоду близько до тексту.
3.       Робота з ілюстрацією.
- Розгляд малюнка.
- Чи є в тексті рядки, якими можна підписати малюнок?
- Які ілюстрації ви б намалювали до цієї розповіді?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Робота в парах
- Чому вчить вас оповідання А. Свєтова "Чарівний горіх"?
- Які корисні поради ви запам'ятали?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
I - група
Прочитати оповідання А.Свєтова "Чарівний горіх". Підготувати переказ за планом.
II - група
Прочитати оповідання А.Свєтова "Чарівний горіх". Підібрати прислів'я про здоров'я.


Комментариев нет:

Отправить комментарий