Урок позакласного читання
3класу
Тема: « У світі казки чарівної»
Мета: узагальнити
знання дітей з розділу «У світі казки чарівної»; збагачувати уміння дітей
зв'язно висловлювати свої думки, робити узагальнення; сприяти розвитку пам'яті,
уваги і мислення; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: ілюстрації до казок, картки з завданнями, нагороди для дітей.
ХІД
УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
*Психологічне налаштування на роботу
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Сьогодні
на уроці ми підведемо підсумки по розділу "У світі казки
чарівної".
IIІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
*Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
- Які
казки ви читали самостійно?
- Приведіть
приклад казок, в яких головними героями є звірі. ("Котик і
півник", "Пан Коцький",
"Рукавичка").
- Хто
пригадає казки, в яких дійовими особами є люди. ("Легкий хліб",
"Івасик - Телесик", "Дідова дочка й
бабина дочка").
- Як
переважно закінчуються казки? (Добро перемагає зло).
*Робота
в групах.
І
група (змініть
кінець старої казки на новий лад („ Пан Коцький").
ІІ
група (змініть
місце і час події казки по - новому («Котик і Півник»).
ІІІ
група (
змініть характер героя казки про те, як баба стала доброю ("Дідова дочка й
бабина дочка").
*Інтерактивна гра «Відкритий мікрофон»
- Як
називається розділ, який ми закінчуємо вивчати?
- Чому
саме так називається цей розділ?
- Чи
звернули ви увагу, які казки розпочинаються словами "Була собі.
Було це. Жили собі. „?
- Пригадайте,
хто залишив дідуся без коміра для бабусі та без риби.
- Хто
шукав легкого хліба ? Як називається ця казка?
- Казки,
яких народів ви читали в даному розділі?
- Чи
тільки народ пише казки?
- З
якої казки взяті ці слова: "Неси мене, лебедю, красеню білокрилий"?
- Про
що розповідається в казці "Мийдодір", чого вчить нас ця казка?
- Які
казки з цього розділу вам найбільше сподобались, чому?
*Вікторина «З якої казки?»
- Зараз
ми проведено вікторину "З якої казки?", де будуть зустрічатися
казки, які ми не читали на уроках, але вони вам
добре знайомі.
Запитання
1.
„ Баран на гіллі сидить та так дрижить! - не втримавсь, як упаде, та на вовка!
Цап - сміливий, не став роздумувати, як закричить: - Подай мені його! Вовки як
схопилися, так аж пил по дорозі закурився.
А цап та баран безпечно пішли в поле, зробили собі
курінь та й живуть там". Що це за казка? ("Цап та баран").
Запитання
2.
„ От уже лисичка йде до - журавля в гості. А журавель наварив такої смачної
страви: узяв і м'яса, й картопельки, й бурячки, всього-всього, покришив
дрібненько, склав у глечичок з вузькою шийкою та й каже:
- Пригощайся,
люба приятелько, не соромся! От лисичка до глечика -
голова не влазить!" З якої казки ці слова?
("Лисичка і журавель").
Запитання
3.
„ Побіг заєць. Прибігає в кінець ниви, а їжак підвівся на двох лапках та гукає:
Ого -го! А я вже давно тут чекаю! - Ти дивися! Ану біжімо ще раз! Прибігає на
другий край, а їжак знову вже там. А то ж була їжачиха!" Що це за казка?
("Заєць і їжак").
Запитання
4.
,Доли це з темного бору біжить ведмідь. Наскочив на бичка:
- Хто
ти такий? - питає. - Скажи мені! А бичок і каже:
- Я
бичок-третячок, з соломи зроблений, смолою засмолений. Ведмідь
каже:
- Коли
ти солом'яний, смолою засмолений, то дай мені смоли, обідраний
бік залатати!" ("Солом'яний бичок").
Запитання
5. „
Ведмідь як побачив, що кіт лізе до нього, почав вище лізти по дереву, та до
такого доліз, що й дерево не здержало. Так він додолу впав - гуп! - та просто
на вовка, мало не роздавив сердешного. Як схопляться вони, як дременуть, то
тільки видко; а заєць і собі за ними - забіг не знать куди . А потім
посходилися та й кажуть:
- От,
який малий, а щойно нас усіх не поїв! ( "Пан Коцький").
*Робота над текстом казки
«Легкий хліб»
1. Читання казки.
2. Метод
«Прес»
- Які
події описані в казці?
- Хто
головний герой казки?
- Встановіть
взаємозв’язок героїв казки.
- Чого
вчить нас казка?
3. Інсценування казки.
4. Створення проблемної ситуації.
- Як ви
вважаєте, чи був хліб легким?
ІV.
ПІДСУМОК УРОКУ.
- Які
українські казки зустрічалися в цьому розділі?
- Чому
нас навчали казки?
- Які
вчинки героїв сподобались?
- Чого
вчить нас казка "Легкий хліб"?
*Нагородження учнів у номінаціях:
- За
влучні відповіді;
- За виразне читання;
- За артистизм.
Комментариев нет:
Отправить комментарий