четверг, 11 февраля 2016 г.

Урок літературного читання 4 клас

Урок літературного читання
4 клас
Тема: «Горбатенька дівчинка» В. Сухомлинський
Мета: вчити учнів розуміти текст, виділяти головне, аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб, аргументувати свою позицію у дискусії; розвивати мовлення дітей, збагачувати словник; виховувати доброту, милосердя, співчуття; учити робити правильний моральний вибір. Обладнання: схема «Шкала ставлення» та картки для роботи з нею, таблиця слів для словникової роботи.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
«Ми йдемо, йдемо по колу,
вітаємо всіх довкола.
Миру бажаємо кожній родині,
щастя, здоров’я – кожній дитині».
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
* Метод «Мозкова атака». Робота в групах
- Складіть з літер слова.
І група (доброта)
ІІ група (милосердя)
Сьогодні на уроці ми поговоримо про доброту і милосердя, вчитимемось виділяти головне в тексті, давати оцінку вчинкам, вирішимо, що потрібно робити, щоб бути красивим.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
*Створення проблемної ситуації
- Послухайте притчу про серце, подумайте і скажіть про яке саме серце говорив вигнанець.


Притча про серце
Якось вигнанець, довго живучи один-однісінький, вийшов до людей і став запитувати перехожих: «Чи маєш ти серце?» Люди дуже дивувалися такому запитанню й поводили плечима: «Для чого питаєш?» Згодом зібрався великий натовп біля дивакуватого чоловіка, і він їм сказав: «Головне — мати серце, а решта — примножиться».
*Інтерактивна вправа «Павутинка»
– То ж про яке серце говорила людина?
– А яке ж серце ми називаємо «добрим»?
півчутливе, чуйне, лагідне, доброзичливе, ніжне, чесне, правдиве...)
-        Прочитайте  казку. Поясніть хто із звірят був красивим і чому?
Казка «На маленькій галявинці».
У великому темному лісі була маленька галявинка. Вдень сонечко освітлювало галявинку і зігрівало її мешканців, уночі примарне світло місяця падало на неї, а густий туман обгортав, рятуючи від холоду. Усі мешканці галявинки дуже любили свій острівок. Сусідами тут були багато звірів і птахів. На самому краю галя¬винки жила мишача сім'я, у якій було одне дуже маленьке Мишеня, яке ще жодного разу не виходило з дому без мами. Але настав той день, коли йому самому дозволили піти погуляти. Мишеня вийшло з дому й побігло на берег великої калюжі, біля якої завжди було багато звірят. Йому дуже хотілося познайомитися з усіма і знайти собі друзів. Усі звірята були зайняті справами: хто бігав, хто стрибав, хто будував фортецю. Мишеняті теж захотілося погратись. Воно підійшло до звірят і запитало: «Можна, я буду гратися з вами?» Усі зупинились і почали розглядати Мишеня. Одне зі звірят, Лисеня, погладжуючи своє яскраве хутро, яке блищало й переливаюся на сонці, сказало: «Ти таке сіре. Аби в тебе було таке красиве хутро як моє, ти могло б гратися з нами». Промовивши це, Лисеня відвернулось і продовжило гру. Мишеня підійшло до іншої групи звірят і знову попросило прийняти його у гру. Але тепер уже Ведмежа сказало: «Ти таке маленьке, що ми тебе не побачимо». Мишеняті стало дуже сумно після таких слів. Воно підійшло до краю калюжі, подивилося на своє відображення у воді й подумало: «У мене немає гарного хутра, я дуже маленьке і ні на що не годжусь. Я назавжди залишусь нікому не потрібним». І Мишеня гірко заплакало. Раптом Мишеня почуло, що хтось кличе на допомогу. Мишеня побачило, що посеред калюжі борсається Зайченя, а інші звірята дивляться, як воно тоне.
*Метод «Ґронування»
— Які почуття викликала ця історія?
– Хто із звірят був красивим? У чому ви побачили красу?
– Що ви відчуваєте, прочитавши казку?
– Що порадив Пугач?
– Чи погоджуєтеся з пугачем? Поясніть свою думку.
Що ж означає бути добрим, милосердним, чуйним?
Висновок
Милосердя - це милість серця, жалісливість, м'якість, співчуття, ніжність, любов до людей. Милосердя — це не слабкість, а сила, тому що милосердя притаманне людям, які здатні прийти на допомогу. Усяка добра справа – це милосердя. Дати води спраглому – це милосердя. Прибрати каміння з дороги – це милосердя. Переконувати ближніх, щоб вони були доброчесними – милосердя. Указати мандрівникові його шлях – теж милосердя. Усміхнутись, дивлячись в обличчя ближнього, -милосердя.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
VI. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Лексична робота
Живенько — швидко.
Благав — наполегливо, пристрасно, невідступно просив.
Іспит — перевірка знань з якого-небудь предмета, що здійснюється згідно зі встановленими правилами, екзамен.
2.Читання оповідання В.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».
3.Дидактична гра «Так чи ні».
Учні обравши свою позицію підходять до однієї з карток.
— Чи хвилювався учитель?
Ішов урок математики?
У класі було 20 учнів?
В очах дітей було здивування?
Дівчинку звали Оленка?
Вона була красивою?
   Дівчинка сіла за другу парту?
   Петрик поступився їй місцем?
   Клас витримав іспит на милосердя?
*Інтерактивна вправа «Павутинка»
— Які позитивні людські якості продемонстрували діти? 
півчуття, лагідність, доброзичливість, прихильність...)
– Чи можна сказати, що названі людські якості роблять людину красивою?
– Якби ви були авторами цього твору, яку назву дали б оповіданню?
* Робота в парах.
Творча робота «Доповни слова до рими»
І співчуття, і розуміння,
І ніжна турбота проста –
Ось що панує у серці людини,
Там де живе…(доброта)
Щедро ллє проміння сонце
У твоє й моє... (віконце).
В світ прийшли ми: я і ти
Для любові й... (доброти).
Будь привітним і прихильним,
Добрим, лагідним і... (сильним).
Вчись завжди допомагати
І людині... (співчувати).
В дружбі щоб всі виростали
Й дружбу людям... (дарували).
І в душі завжди несли
Теплий промінь... (доброти).
VII. ПІДСУМОК  УРОКУ
*Інтерактивна вправа «Піраміда милосердя»
Що значить бути красивим?
Що вас вразило на цьому уроці?
Чого навчились? Що вирішив кожен для себе?
Цей урок мене навчив…
Я для себе вирішив(ла)…
Назвати красивий вчинок чи справу, яку ви зробили у своєму житті.
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  
І група (Прочитати і переказати оповідання В.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».)

ІІ група (Намалювати малюнок «Красивий вчинок».)

Комментариев нет:

Отправить комментарий